Tjoek tjoek.. - Reisverslag uit Murud, India van Marian Bijvoet - WaarBenJij.nu Tjoek tjoek.. - Reisverslag uit Murud, India van Marian Bijvoet - WaarBenJij.nu

Tjoek tjoek..

Door: Arie (MalArie)

Blijf op de hoogte en volg Marian

06 Januari 2018 | India, Murud

Hoi hoi....
Ja, kom inderdaad net uit de zee. We hebben na een uurtje of 2 klimmen en dalen op kapotte wegen weer een huisje gevonden...zo'n 10 meter van de zee...Joepie...Toch is het fietsen elke keer weer een hoogte punt....de sfeer....warmte, palmbomen....kleuren....aardige mensen...heerlijke koffies...prahtige uitzichten...zweten... ...en zoeken naar de biertjes..vaak illegaal, maar voor vanmiddag en vanavond heb ik weer adresjes......Kingfisher...alleen hier te krijgen. Ik heb net wat nieuws gelezen over India....er gebeurt wel veel ellende hoor..maar het land is zo groot..daar merk je hier maar weinig van....iedereen is echt met zijn eigen handeltje bezig.......ongelooflijk......ook om te zien hoe ze aan het bouwen zijn...in de warmte...alles met de hand....het is toch een van de snelst groeiende economieen, maar er moet nog heeeeel veel gebeuren..En kan je het ze kwalijk nemen dat het milieu verwaarloosd wordt...het is vaak overleven als je het straatleven ziet en ruikt!! Ik hoef me ook niet zo in te smeren want de zon komt niet echt door de smog heen geloof ik. Vannacht hadden we het zelfs koud even met 1 dekentje...maar s,'ochtends is het weer zalig. We durven ook steeds meer hapjes langs de weg te nemen....ongelooflijk wat ze allemaal maken met de vliegen vaak als toeschouwer!! Lekker bakkie koffie mis ik wel...wat een goor spul drinken ze hier....thee gebruiken we eigen theezakjes vaak en laten water koken...we genieten echt van de Indische gewoonten en cultuur zoals je kunt lezen....ha...ha....
Het klopt Sarah dat alle indies met hun hoofd heen en weer schudden als je met ze gaat praten....soort verlegenheid...?? Net klom er weer eentje zo'n 25 meter omhoog om 1 cocosnoot te halen hoog uit de palmboom....uit zijn eigen tuin!! Grootste compliment is nog voor de fietsbanden. Het zijn echt hele goede, anders overleef je deze wegen niet.....afkloppen. Tijd om wat te gaan eten en de zee in te duiken voordat de avond gaat vallen en we et een koud biertje/wijntje een boekje zullen gaan lezen...alvorens we totall loss in slaap vallen zo rond tienen!!!
Speciaal dikke kussen van mij aan Riley en Dean....ze hebben hier schattige kindjes...maar jullie missen valt niet mee!! We gaan snel een video gesprek regelen...oke??!!
Doeg allemaal....de volgende keer weer wat foto's en een verslagje van Marian.

• 06 Januari 2018 - 20:33

Nena:

Good iepnieie/Hi Sir!! Jullie zijn ver weg maar nu hebben we toch een beetje het gevoel erbij te zijn..heel leuk papsie en mamsie! hebben jullie ook Bollywood acteurs gezien??

• 06 Januari 2018 - 21:36

Daisy:

Riley mist jullie al hoor!! Hij wou vandaag na jullie toe! En wou niet geloven dat jullie op vakantie waren

• 07 Januari 2018 - 17:12

Aline:

Ha ha!!! Wat geweldig!!!! Ben zo jaloers: moet as vrijdag naar Arnhem voor een training bij CITO, had zo gehoopt je daar te zien! Wanneer ben je weer terug of ben je net vertrokken? Ik blijf je volgen. Dikke kus! Aline

• 07 Januari 2018 - 20:16

Laura:

Hoi,hoi,

Wat een super avontuur, nadat ik net jullie mailtje zag gelijk gaan kijken, mooiste wensen voor 2018 en een geweldige reis verder en blijf mooi schrijven, wij genieten ervan❤️❤️

Laura.

• 08 Januari 2018 - 13:07

Luuk:

Ontzettend leuk om te lezen. Ik ben blij dat het zo goed bevalt.
    Geniet ervan en doe voorzichtig !

• 08 Januari 2018 - 17:31

Gemma:

Heeeerlijk verslag weer....SIR!!!

Wat beleven en zien jullie veel....alleen dat eten langs de kant van de weg met al die vliegen....hm...toch wel anti-diarhee pillen bij jullie hè?

• 08 Januari 2018 - 19:48

Dino:

Nou Marian, dat klinkt te gek! Wat een ervaringen doen jullie op! Geniet er samen van... maarre... niet te veel eten van langs de weg (met die vliegen ;-)) eten hoor. Wel een beetje voorzichtig aan doen! Want ziek kun je beter niet worden daar!

• 08 Januari 2018 - 20:11

Trees:

Hoi lieve schatjes,

Ook heel veel moois en goeds gewenst en daar zijn jullie zo te lezen in ieder geval al mee bezig!
    Heb het heel goed en hoor graag nog de verhalen live als jullie terug zijn.
    Heel veel liefs uit het OOSTEN!

• 08 Januari 2018 - 23:28

Anneke:

Dus jullie zijn al lekker op dreef! Leuk om mee te lezen, mijn hart gaat altijd sneller kloppen als ik zulke verslagen lees. Lekker onderdompelen daar in cultuur en het water!
    Wij blijven wel werken bij SVS!
    Groetjes........

• 09 Januari 2018 - 20:34

Nol En Ank:

Wat een leuke verslagen en wat een beleving daar in India.
    Wij zien de verkeerschaos en ruiken de geur al van het land.
    Aangezien wij in Noord-India geweest zijn.
    Van jullie te lezen gaat het fietsen redelijk .
    Geniet er nog van, wij blijven jullie volgen en doe voorzichtig met eten.
    Nog een spetterend, gezond en avontuurlijk jaar!
    Groetjes Nol en Ank